Mai bun, mai optimist

Fragmente si adnotari dintr-un articol excelent, de pe maibun.ro:

Sănătatea

  • Micul dejun în fiecare dimineață – dupa cum spun unii medici, ‘cea mai importanta masa a zilei’. Nu o inlocui cu o cafea si niciodata cu cafea plus tigari.
  • Somnul e foarte important: conform unor studii recente, femeile au nevoie de 6-7 ore de somn pe noapte, iar barbatii de 7-8. Atentie insa la 2 lucruri: 1.perioadele se refera la somn profund; in general nu se adoarme imediat. 2. Orice este peste 8 ore este de prisos, iar dupa unele studii, nesanatos. Sfatul cel mai util in acest domeniu este: du-te la culcare doar cand ti-e somn, si trezeste-te in fiecare zi (chiar si in week end) la aceeasi ora
  • Multă apă – 2 litri pe zi ar trebui sa fie de-ajuns. Daca nu poti bea apa, incearca sucuri naturale (facute de tine, din fructe) sau ceaiuri.
  • Mănâncă încet – și în special nu mânca în picioare
  • Igiena orală e indicat sa iti schimbi periuta o data la 3 luni, la fel ca si pasta de dinti. Daca folosesti intotdeauna aceeasi pasta de dinti, risti ca efectul sa fie diminuat de bacteriile care ‘se obisnuiesc’ cu substantele
  • Petrece timp în aer liber (…)
  • Fa-ti un control medical pe an. E mai bine sa previi decat sa tratezi. Varianta 2: e mai bine sa tratezi din timp. N-ai nici un motiv sa nu o faci.
  • Nu neglija ochii: daca stai mult in fata calculatorului, fa pauze dese si arunca-ti privirea pe fereastra. Fa-ti cel putin un control ocular pe an. Poarta ochelari de soare vara, dar si iarna (cand e zapada).

Social

  • Citește o carte care îți face plăcaere
  • Oferă-te voluntar
  • Nu te enerva din lucruri mărunte
  • Intră în vorbă cu cineva nou (…) poți descoperi persoane noi și interesante.
  • Reia legătura cu prieteni vechi
  • Bucură-te de un hobby
  • Doneaza sange. Chiar e nevoie.

Sufletește

  • Încearcă să fii sau să pari fericit, zambeste
  • Nu lua totul în serios – cei mai fericiți oameni sunt teoretic cei fără griji.
  • Răsfață-te din când în când
  • Sărbătortște mici victorii
  • Încearcă să renunți la un tic nervos
  • Creează obiective – fie pe termen scurt, fie pe termen lung
  • Spune „mulțumesc”, „poftim” și „te rog” – puțină politețe nu strică niciodată

Financiar

  • Pune niște bani deoparte – viața rezervă surprize întotdeauna.
  • Tine cont de cât cheltui – e cea mai eficientă metodă de a cheltui mai puțin, atunci când sumele deja risipite sunt negru pe alb.
  • Mănâncă acasă mai des – si asta nu inseamna sa comanzi pizza sau mancare chinezeasca la domiciliu 🙂

Mental

  • Învață ceva nou – astfel iti mentii creierul in forma. Chiar daca nu vei mai avea randamentul unui copil de 12 ani, incearca sa inveti o limba straina.
  • Fă-ți un plan de acțiune – când nu știi ce vrei să faci de fapt e mult mai ușor să renunți.
  • Învață din greșeli – recunoaste-ti greselile si invata din ele pentru a nu le repeta
  • Renunță la griji

Obiceiuri

  • Lasă-te de fumat sau la alte vicii (alcool, fotbal, pariuri, baruri, hi5 🙂 )
  • Trezește-te totdeauna la aceeasi ora. Cu cat mai devreme, cu atat mai bine. Chiar si in weeekend, vei vedea ca ai mai mult timp liber la dispozitie, iar somnul va fi mai odihnitor.

La serviciu

  • Acordă câteva minute scrisului – foloseste un caiet pentru notite in locul Word-ului. Noteaza-ti orice idee, daca nu e buna, macar iti mai exersezi caligrafia.
  • Nu păstra pe birou lucruri de care nu ai nevoie
  • Împrietenește-te cu niște colegi
  • Fii tot timpul la curent – abonează-te la niște știri din domeniu sau caută un ziar, o revistă, un site cu noutăți din industrie
  • Cere o mărire – dar nu exagera 🙂
  • Lasă tot ce înseamnă muncă la birou. Cand ajungi acasa, relaxeaza-te. Oricum nu vei mai avea randament pentru a te gandi la lucrurile de la birou. Foloseste timpul pentru a-ti reincarca bateriile.

Intregul articol: Pași mici către a fi mai bun

In insemnarea urmatoare, afla ce poti face pentru mediul inconjurator.

Comentariu nou

Campurile obligatorii sunt marcate cu *.